اصول مراقبت و نگهداری از سطوح کورین

کانترتاپ های کورین ظاهری شفاف، یکنواخت و تمیز را ارائه می دهد که در حمام و آشپزخانه بسیار جذاب و قابل توجه  است. مراقبت و نگهداری از کورین بسیار مهم است.  اگر در رویه کابینت های آشپزخانه تان از سطوح کورین استفاده کرده اید مهم است که آن ها را با تمیز کردن معمول، اقدامات حفاظتی علیه آسیب ها و حذف تخصصی خراش ها و لکه ها حفظ کنید. اگر زمان کمی برای مراقبت از سطوح کورین آشپزخانه خودتان صرف کنید می توانید آن ها را برای سال ها نو نگه دارید.

     ۱٫ تمیز کردن معمول

استفاده از ظرف صابون و آب برای پاک کردن سطوح کورین. برای خاک و لکه و باقی مانده های غذا  از یک پارچه یا اسفنج مرطوب آغشته به آب و صابون  استفاده کنید.

تمیز کردن کورین، نگهداری از کورین، شوینده مناسب کورین

       ۲٫ سطوح کورین خود را با یک پارچه نرم خشک کنید

هنگامی که سطوح کورین تمیز هستند سطح آن ها را کاملا خشک کنید. این کار به جلوگیری از تشکیل رگه ها و لکه های رسوبات آب کمک میکند. همچنین باعث می شود تا این سطوح براق تر به نظر بیایند. این روش تمیز کردن روزمره بهترین راه برای نگهداری است.

 

تمیز کردن کورین، نگهداری از کورین، شوینده مناسب کورین

      ۳٫ لکه ها ی مایعات را بلافاصله تمیز کنید

به محض ریختن مایعی روی میز آن را بلافاصله برای جلوگیری از ایجاد رگه و لک پاک کنید. میتوانید این کار را با آب و صابون و یا مایع شستشو انجام دهید.

تمیز کردن کورین، نگهداری از کورین، شوینده مناسب کورین

     ۴٫ از پاک کننده اسپری بر اساس آمونیاک استفاده کنید

بسیاری از پاک کننده های  آشپزخانه حاوی آمونیاک هستند. حتما برچسب را بررسی کنید تا اطمینان حاصل شود که تمیزکننده حاوی این ماده است. کورین را با تمیزکننده اسپری کنید، با یک پارچه مرطوب تمیز کنید و با یک پارچه نرم خشک کنید.
از شیشه پاک کن ها استفاده نکنید. در حالی که بسیاری از این تمیز کننده ها حاوی آمونیاک هستند، آنها در کورین رگه هایی را ایجاد می کنند.
اگر ترجیح می دهید از پاک کننده های شیمیایی اجتناب کنید، می توانید گزینه های تمیز کننده طبیعی را پیدا کنید. بسیاری از تمیز کننده های طبیعی محصولاتی هستند که به طور خاص برای تمیز کردن گرانیت، کوارتز وکورین ساخته شده اند.

 

تمیز کردن کورین، نگهداری از کورین، شوینده مناسب کورین

     ۵٫ برای ضدعفونی کردن کورین از سفید کننده ها میتوانید استفاده کنید

یک توصیه خوب برای ضدعفونی کردن میزهای آشپزخانه شما حداقل یکبار و شاید دو بار در هفته استفاده از سفید کننده ها می باشد. این روش کمک می کند تا از گسترش باکتری جلوگیری شود. مخلوط رقیق شده از سفید کننده و آب را با مخلوط کردن یک قاشق غذاخوری (۱۴٫۷۸ میلی لیتر) سفید کننده با یک گالن (۳٫۷۸ لیتر) آب ایجاد کنید. پارچه را با محلول خیس کنید و با استفاده از حرکات دایره ای کوچک آن را روی تمام سطح قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که در هنگام تمیز کردن چشم و پوست خود را از سفید کننده محافظت کنید. هنگام انجام ضدعفونی کردن، یک دستکش لاستیکی بپوشید.
اگر شما ترجیح می دهید ازسفید کننده ها استفاده نکنید، از اسپری های ضد عفونی کننده طبیعی و دستمال مخصوص استفاده کنید.

 

تمیز کردن کورین، نگهداری از کورین، شوینده مناسب کورین

     ۶٫اجازه دهيد محلول ضدعفوني کننده حداقل دو دقيقه در هوای آزاد خشک شود

زمان لازم را برای  عمل ضدعفونی شدن در نظر بگیرید. برای حداکثر میزان ضدعفونی شدن، بهترین راه حل این است که محلول را در صفحات ضد آب خشک کنید. اگر ترجیح می دهید، می توانید چند دقیقه صبر کنید و سپس از پارچه نرم برای خشک کردن میز  استفاده کنید.

 

تمیز کردن کورین، نگهداری از کورین، شوینده مناسب کورین

منبع: wikihow

شرکت کورین کرومات

عرضه و اجرای صفحات کورین، کوارتز و دکتون

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*
*