مراقبت و نگهداری از صفحه کابینت کوارتز

نگهداری از صفحه کابینت کوارتز : صفحه کوارتز از سنگ کوارتز و رزین و رنگدانه تشکیل شده است. این صفحات محبوب به طور طبیعی براق هستند و احتیاج به پولیش ندارند. با این که کوارتز سخت تر از صفحاتی مانند کورین است، برخی از مراقبت ها برای حفظ درخشش این سنگ لازم است. در مراقبت از کوارتز از پاک کننده های غیرساینده استفاده کنید و از تغییرات سریع دما جلوگیری کنید.

نگهداری از صفحه کابینت کوارتز

مراقبت های روزانه از صفحه کابینت کوارتز

  • از یک پارچه نرم و مواد شوینده ملایم استفاده کنید- در صورت امکان، صفحه کابینت کوارتز را روزانه با آب گرم و صابون تمیز کنید. بر روی این سطوح مسطح وبراق اثر انگشت و دیگر نشانه های استفاده مکرر از آنها بیشتر مشخص میشوند پس بهتر است، روزانه  آن را تمیز کنید.

نگهداری از صفحه کابینت کوارتز

  • پاک کردن لکه ها و مواد خشک شده روی سنگ- با استفاده از یک کاردک پلاستیکی یا چاقوی پلاستیکی کند به آرامی ماده ی خشک یا سفت شده مانند آدامس،چربی، لاک ناخن یا رنگ روی سطح را بتراشید. ایده ی خوبی است که این وسیله در کشوی مجاور و در دسترس قرار دهید تا در هنگام مشاهده یک ماده خشک شده روی سطح از آن استفاده کنید.

نگهداری از صفحه کابینت کوارتز

  • چربی و روغن را با پاک کننده های چربی پاک کنید- پاک کننده چربی را به همرا یک ضدعفونی کننده که حاوی سفید کننده نیست روی سطح اسپری کنید. سپس با یک اسفنج یا پارچه مرطوب آن ناحیه را پاک کنید.

از بین بردن لکه های سرسخت صفحه کابینت کوارتز

  • از الکل ایزوپروپیل یا دناتوره شده استفاده کنید- یک پارچه را با الکل مرطوب کنید. لکه را با پارچه مرطوب پاک کنید. سپس آن را با گرم بشویید. از این روش برای از بین بردن لکه ای که با آب و صابون از بین نرفت استفاده کنید مانند جوهر و یا ماژیک دائمی
  • گاهی اوقات برای تمیزکاری های عمیق از پاک کننده شیشه استفاده کنید- اطمینان حاصل کنید که پاک کننده با صفحه کابینت شما سازگار است. به طور معمول روی پاک کننده ها نوشته می شود که برای چه سطوحی نباید استفاده شوند. پاک کننده شیشه را روی سنگ کوارتز اسپری کنید اجازه دهید چند دقیقه روی سطح بماند. سپس آن را با یک پارچه مرطوب پاک کنید. اگرچه برخی تولید کنندگان کوارتز استفاده از پاک کننده کوارتز را توصیه می کنند برخی دیگر مخالف هستند. اگر تمیزکننده مبتنی بر آمونیاک روی سطح بماند ممکن است باعث کم رنگ شدن صفحه کوارتز دارای رنگ دانه های زیاد شود. (برای پاک کردن صفحه کورین از پاک کننده شیشه  اصلا نباید استفاده شود.

جلوگیری از آسیب دیدگی صفحه کابینت کوارتز

    • لکه های مایع را در اسرع وقت پاک کنید- با این وجود که کوارتز در مقابل نفوذ لکه ها مقاوم است برای جلوگیری از تثبیت شدن لکه ها بهتر است در اسرع وقت  آن ها را تمیز کنید. با آب و یک شوینده ملایم لکه را تمیز کنید.  برخی لکه ها مانند قهوه و چایی برای جلوگیری از رنگ گرفتن صفحه کابینت باید فورا تمیزشوند.

نگهداری از صفحه کابینت کوارتز

  • از صفحه کابینت خود در برابر دماهای خیلی بالا محافظت کنید- از سه پایه یا زیر بشقابی برای زیر ظروف خیلی داغ استفاده کنید. گر چه کوارتز می تواند  در برابر درجه حرارتی تا ۳۰۰ درجه فارنهایت (۱۵۰ درجه سانتیگراد) مقاوم باشد، اما تغییرات سریع دما، میتواند باعث آسیب و شوک حرارتی شود.

نگهداری از صفحه کابینت کوارتز

  • از چاقو به صورت مستقیم روی سطح کوارتز استفاده نکنید- وقتی می خواهید مواد غذایی را خورد کنید یا برش دهید از تخته های برش استفاده کنید. صفحات کوارتز در مقابل خراش ها مقاوم هستند اما ضد خش نیستند و ممکن است توسط اشیا تیز آسیب ببینند. همچنین استفاده از یک تخته برش از کندشدن چاقوی شما جلوگیری می کند.
  • از پاک کننده های قوی استفاده نکنید- صفحه کابینت کوارتز را با پاک کننده های بسیار اسیدی و قلیایی تمیز نکنید. اگر یکی از این مواد در تماس با صفحه کابینت شما قرار گرفت سریعا آن را با یک پاک کننده ملایم تمیز کنید و سپس با آب شستشو دهید.
  • از فشار زیاد روی صفحه کابینت پرهیز کنید – اشیا خیلی سنگین را روی صفحه کابینت نگذارید. اگر احتیاج به جابه جایی صفحه روی کابینت دارید آن را با احتیاط حمل کنید.

منبع: wikihow

برای اجرای پروژه های خود با ما تماس بگیرید:

۰۹۱۲۳۲۲۲۱۶۲

مجموعه کورین کرومات

عرضه و اجرای کورین، کوارتز و دکتون

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*
*