مقایسه کورین و کوارتز

کورین بهتر است یا کوارتز؟ تفاوت کورین و کوارتز

در حالی که کورین یک نام تجاری است، این اصطلاح معمولا به معنی یک سطح جامد است، که با میزان بالایی از پلیمر تشکیل شده است. کورین یک ماده ساختمانی است که از ۳۳٪ پلیمر مصنوعی و ۶۶٪ مواد معدنی طبیعی ساخته شده است، این سنگ مصنوعی با قیمت پایین تر از کوارتز و با کیفیت خوب بسیار محبوب است.

سنگ مصنوعی کورین تحت نام های تجاری مختلف در بازار موجود می باشد که برند هایی مانند  ال جی یا همان های مکس،  سامسونگ و  هانکس از برندهای محبوب کره ای هستند و برندهای اورانوس که دارای دو سمپل اورانوس و میسی است و  آتیستون از برندهای معتبر ایرانی هستند که کیفیت مطلوبی را ارائه می دهند.

در مقابل، سنگ کوارتز از ۹۳٪ مواد طبیعی و  ۷ درصد رنگدانه ها و پیوندهای رزین تشکیل شده است. به همین دلیل  کوارتز مهندسی نیز نامیده می شود.

سنگ کوارتز نیز تحت نام های تجاری مختلف در بازار موجود است. سایلستون یکی از برند های معروف کوارتز است که محصول کشور اسپانیا می باشد. کوارتز سایلستون در بیش از ۷۰ رنگ و طرح تولید میشود. از دیگر برند ها کوارتز توتم است که محصول شرکت فلات سنگ آسیا از تولیدکنندگان ایرانی است که دارای کیفیت مطلوبی نیز میباشد.

از بحث معرفی تولید کنندگان که بگذریم، باید یاد آورد شویم که  این دو متریال برای مصارف گوناگون مورد استفاده قرار می گیرند و بسته به شرایط می توانند انتخاب شوند. در ادامه ویژگی های این دو سنگ را از جهات مختلف مورد بررسی قرار می دهیم.

مقایسه کورین و کوارتز

  • نصب

سنگ کوارتز به این دلیل که نسبت به کورین به سنگ نزدیکتر می باشد دارای استحکام بیشتری است و برش و ترمیم در آن نسبت به کورین دشوارتر است.

  • درز در اتصالات

در کورین درزها با استفاده از چسب مخصوص محو می شوند ولی در اتصالات کوارتز کمی دشوارتر است و اگر برش توسط دستگاه های پیشرفته انجام شود، عدم وجود درز امکان پذیر است.

  • خش پذیری

خش پذیری در هر نوع سنگی وجود دارد و کورین در محل هایی که سایش اجسام سخت اتفاق می افتد بهتر است استفاده نشود اما با یک ساب ساده مورد ترمیم قرار میگیرد و مانند روز اول میگردد. در این زمینه کوارتز مقاومت بیشتری در مقابل خط و خش نسبت به کورین دارد.

  • تعمیر و ترمیم

سنگ کوارتز به دلیل وزن زیاد و عدم امکان ترمیم در محل، ترمیم دشوارتری دارد.

  • ساب پذیری 

ساب پذیری سنگ کوارتز به دلیل استحکام بالا دشوار و نیازمند ابزارهای پیشرفته است.

ولی کورین در محل و به سادگی جلا داده میشود.

  • تنوع رنگ

در سنگ مصنوعی کورین به دلیل مواد اولیه مورد استفاده تنوع رنگی زیاد است ولی در کوارتز رنگ ها محدود می باشند.

  • تحمل در برابر آتش

کوارتز به این دلیل که از مواد معدنی تشکیل شده مقاومت بیشتری نسبت به کورین دارد.

  • آنتی باکتریال و زد آب 

هر دو سنگ آنتی باکتریال و زد آب هستند.

 

 

برای اجرای پروژه های خود با ما تماس بگیرید:

۰۹۱۲۳۲۲۲۱۶۲

شرکت کورین کرومات

عرضه و اجرای کورین، کوارتز و دکتون

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

2 نظر در “مقایسه کورین و کوارتز

  1. من با کورین آشنایی تقریبا کاملی دارم چون شغلم پلیستر است به نظر من ما ایرانیها باید تمام زندگیمان را کورینی کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*
*