دیوارپوش خارجی کورین (نمای ساختمان)

کورین دارای کاربردهای مختلفی است که در مطالب قبل به توضیحی کوتاه و نمونه هایی از هر کاربرد پرداختیم در این قسمت به استفاده از کورین برای نمای خارجی ساختمان  میپردازیم. دیوارپوش خارجی کورین یک متریال مناسب برای ایجاد یک نمای نمایشی است و هویت را برای هر مکانی به ارمغان می آورد.  این سنگ مصنوعی میتواند به هر شکلی در بیاید و برای هرمکانی و هر منظوری در طیف گسترده ای از رنگ ها استفاده شود. به شما آزادی در طراحی، کشف و خلق کردن را می دهد. سنگ کورین قابلیت شکل گیری سه بعدی دارد، بادام و ظریف است و بیش از ۴۰ سال است که ذهن های خلاق و هنری را آزاد می کند. در ادامه به معرفی چند ساختمان خلاقانه که از کورین برای ایجاد یک نمای نمایشی در آن ها استفاده شده است، می پردازیم.

 

هتل   Seeko’o در بوردو  فرانسه

نمای ساختمان هتل  Seeko’o تماما از سنگ مصنوعی کورین ساخته شده است. نام این هتل به معنای “کوه یخ” یا “یخچال”است و از همان ابتدا این مفهوم غیرمعمول و پرماجرا بوده است. معمار Jean-Christophe Masnada کورین را برای نمای خارجی ساختمان انتخاب کرد که هم زیبایی شناسی و هم عملکرد آن را به یک انتخاب واضح تبدیل می کند.



خانه ای در بارسلونا

این خانه توسط استودیو A-cero در منطقه منحصر به فرد پدرالبس در بارسلونا طراحی و اجرا شده است که آنها کورین را به عنوان متریال اصلی انتخاب کردند. اولین و تاثیر گذارترین بخش این خانه نمای نمایشی آن است که از قطعات بزرگ کورین تا سطح ۱۵ مترمربع برای ساخت پانل هایی تا ۱۳۰۰ متر مربع استفاده شده است. این متریال با این طراحی سازگار است چون برای این طرح منحنی های منحصر به فردی نیاز است و کورین قابلیت شکل گیری دارد.

 



ساختمان “۴ soleils”  در وال دوریویل فرانسه

ساختمان “۴ soleils” یک مکان نمادین در وال دوریویل، جوانترین شهر فرانسه است. سالن شهر برای بازسازی نیاز به یک نماد اصلی و نوآورانه داشت – هم از نظر زیبایی شناختی و  و هم از نظر فنی. استفاده از کورین با تکنولوژی بالا، یک متریال نمادین در طراحی داخلی و معماری، نه تنها اهمیت این پروژه در وال دوریویل است، بلکه موفقیت بزرگی نیز محسوب می شود. سالن شهر یک ساختمان پل مانند است که از یک جاده عبور کرده است.

 



منبع: casf.com.au

برای اجرای پروژه های خود با ما تماس بگیرید:

۰۹۱۲۳۲۲۲۱۶۲

شرکت کورین کرومات

عرضه و اجرای کورین، کوارتز و دکتون

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*
*