سنگ مهندسی کوارتز : مزایا ، معایب و ویژگی های سنگ کوارتز

سنگ مهندسی کوارتز یک محصول طبیعی است که عمدتا از مواد طبیعی ساخته شده است. ۹۰ تا ۹۵ درصد آن کوارتز و ۶ تا ۱۰ درصد آن رزین ها و و رنگ دانه ها است که به صورت اسلب های بادوام و بدون منفذ ترکیب شده اند.  استحکام کوارتز حتی در فرم تولید شده باعث می شود که به طور طبیعی در مقابل سایش، خراش، ضربه و حتی اسید ها بدون نیاز به مهر و موم مقاوم باشد. همچنین اثرات زیست محیطی بر کوارتز تولید شده پایین است.  کوارتز یک مواد وافر است و محصول نهایی تولید شده از آن غیرسمی و غیر آلرژیک است و به دلیل طول عمر بالا نیاز به جایگزینی را کاهش می دهد.  این اسلب ها به منظور تطابق با نیاز پروژه (اندازه، شکل و مشخصات لبه) ساخته شده اند و به صورت قطعه قطعه نصب می شوند. 

سنگ مهندسی کوارتز ، صفحه کوارتز

چه رنگ ها و گزینه های دیگرسنگ مهندسی کوارتز

یکی از ویژگی های جذاب کوارتز مهندسی، طیف گسترده ای از رنگ ها ، الگوها و بافت های آن است. و این دامنه به طور مداوم در حال گسترش است و سبب رقابت بین برندهای متفاوت شده است. توجه داشته باشید که رنگ و بافت کوارتز مهندسی سازگار تر از سنگ طبیعی است. 

رنگ

پالت ها به سایه های طبیعی متمایل می شوند اما ازکوارتز سفید درخشان (که یکی از محبوب ترین گزینه های می باشد ) تا قرمز و سیاه را شامل می شود.

سنگ مهندسی کوارتز ، صفحه کوارتز

الگوها 

نوع سطح کوارتز تولیدی به این بستگی دارد که کوارتز پایه چگونه باشد. سنگ درشت پایه ظاهر رگه رگه ایجاد می کند در حالی که پایه ظریف ظاهری هموار و صیقلی تر را ایجاد می کنند. تولید کنندگان همچنین رنگ و الگوی های سنگ های طبیعی مانند مرمر و گرانیت را تقلید می کنند و حتی ظاهری همانند سیمان ایجاد می کنند (گزینه ای جذاب زیرا سیمان خود در معرض خراش و لکه شدن قرار دارد. )

آیا تفاوتی بین تولید کنندگان مختلف کوارتز مهندسی وجود دارد؟ 

سایلستون از برند های شناخته شده تر می باشد اما برند های دیگری مانند هانستون یا برند ایرانی توتم نیز موجود می باشند. رنگ های تولیدی توسط این شرکت ها اغلب مشابه می باشند. همه این برندها کیفیت های قابل قبولی را ارائه می دهند و انتخاب شما می تواند وابسته به گزینه های رنگی در دسترس باشد. 

سنگ مهندسی کوارتز در چه مکان هایی قابل استفاده است؟ 

سنگ کوارتزسخت و متراکم ، بدون منفذ ، غیرساینده و در مقابل اسید بدون واکنش است و همین موضوع سبب شده تا از آن به عنوان دیوارپوش ، صفحه روی کابینت ، دیوار بین کابینتی و حتی کف  استفاده شود. بخاطر داشته باشید که سنگ کوارتز مانند سنگ طبیعی سنگین است. با توجه به مقاومت در برابر حرارت تحت دمای کمتر از ۳۰۰ درجه فارنهایت تحت تاثیر قرار نمی گیرد. 

سنگ مهندسی کوارتز ، صفحه کوارتز

تمیز کردن و نگهداری سنگ کوارتز 

نگهداری و تمیز کردن صفحات کوارتز آسان است. آب گرم و صابون برای تمیز کردن روزانه توصیه میشود. برای لکه های ایجاد شده از پاک کننده غیر ساینده استفاده کنید. 

قیمت سنگ مهندسی کوارتز چقدر است؟ 

کوارتز مهندسی شده، کمی ارزان تر از سنگ طبیعی و قابل مقایسه با گرانیت متوسط می باشد. تغییرات قیمت به انتخاب رنگ، تنظیمات و مکان شما بستگی دارد. اما نسبت به کورین قیمت بالاتری دارد.  میت وانید درمورد تفاوت های این دو سنگ مصنوعی در مقایسه کورین و کوارتز اطلاعات بیشتری کسب کنید. 

مزایا و معایب سنگ مهندسی کوارتز

مزایا

  • دارای رنگ و بافت ثابت 
  • مقاوم در برابر سایش، خراشیدگی و اسید 
  • بدون نیاز به مهر و موم 
  • مقاوم در برابر رشد باکتری ها 

 معایب 

  • درزها قابل مشاهده هستند. 
  • برای استفاده از فضای باز پیشنهاد نمی شود. 

برای اجرای پروژه های خود با ما تماس بگیرید:

۰۹۱۲۳۲۲۲۱۶۲

شرکت کورین کرومات

عرضه و اجرای کورین، کوارتز و دکتون

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*
*