کورین یا گرانیت ؟ چه صفحه ای برای روی کابینت مناسب است؟

کورین یا گرانیت : خلاصه مطلب

هنگامی که شما شروع به مقایسه کورین و گرانیت می کنید، به سرعت می توان فهمید که این دو متریال بسیار متفاوت هستند. قبل از بیان جزییات مقایسه را با یک خلاصه سریع شروع می کنیم. سختی و مقاومت کورین نسبت به گرانیت در مورد خراش ها کم تر است و نباید در مقابل درجه ی حرارت خیلی بالا قرار بگیرد، لکه دار نمیشود و نیاز به نگهداری زیادی ندارد. گر انیت  خیلی سخت خراش بر میدارد و مقابل درجه ی حرارت خیلی بالا مقاوت خوبی دارد و گرانیت هر سال می بایست رویه آن ساب بخورد تا لکه دار نشود.

حالا بیایید کمی عمیق تر موضوع را مورد بررسی قرار دهیم.

کورین یا گرانیت، سنگ روی کابینت

کورین یا گرانیت، سنگ روی کابینت

قیمت

قیمت ها در مورد کورین بسته طرح  و رنگی است که شما انتخاب می کنید و طبیعتا برای شرکت ها و برند های مختلف نیز متفاوت می باشد. و در واقع هرچقدر برای سنگ کورین خود هزینه کنید جنسی با همان اندازه کیفیت دریافت می کنید. در مورد گرانیت ولی این طور نیست  می توانید گرانیت هایی با قیمت های پایین و کیفیت مناسب برای خود پیدا کنید. اما برای برخی سنگ های نادر هم ممکن است مجبور شوید چند برابر هزینه کنید.

ترکیبات

سنگ مصنوعی کورین، مثل همه سطوح جامد، در آزمایشگاه اختراع شد.  تقریبا ۶۰٪  مواد تشکیل دهنده کورین آلومینا تری هیدرات (ATH) است که از سنگ معدن بوکسیت تصفیه شده است. ATH سپس با یک اکریلیک به نام متیل متاکریلات ترکیب می شود. این دو ماده تشکیل دهنده حدود ۹۸٪ از محصول نهایی را تشکیل می دهند و ۲٪ دیگر رنگ ها و دیگر پر کننده ها برای رنگ و بافت آن استفاده می شود. کورین در ابتدا توسط دوپونت ساخته شده و  تحت نام تجاری کورین فروخته شد  اما  به سرعت رقابت های جدیدی آغاز شد.

گرانیت یک سنگ طبیعی است. این سنگ مستقیما از زمین استخراج شده، به صورت اسلب برش می خورد و در نهایت ساب خورده و پولیش زده می شود. هیچ چیز به این سنگ به عنوان افزودنی اضافه نشده و همینطور هیچ چیز از مواد تشکیل دهنده آن حذف نمی شود.

 

مقاوت در برابر حرارت

آیا شما می توانید یک ظرف داغ را روی کورین قرار دهید؟ خیر، این کار باعث اسیب رساندن به کورین می شود. هر چیزی بسیار داغی آنها را می سوزاند. اما اکثر سوختگی ها می توانند توسط ساب حذف و تعمیر شوند. برای جلوگیری از آسب رساندن به صفحه کورین روی کابینت از یک پد محافظ حرارتی استفاده کنید.

آیا شما می توانید یک ظرف داغ بر روی کانتر گرانیت قرار دهید؟ بله، هر ظرف داغی را می توان روی سطح کاری گرانیت قرار داد. موارد بسیار نادر «شوک حرارتی» وجود دارد که در آن سنگ به علت گرمای زیاد ترک خورده است. اما این اتفاق بسیار غیر معمول است.

 

مقاومت در برابر خراش

آیا کورین در مقابل خراش ها مقاوم است؟ خیر ،هرگز از یک چاقو به طور مستقیم بر روی سطح کورین بدون یک تخته برش استفاده نکنید. با هر ضربه از چاقو،یک خراش کوچکی ایجاد می کنید. اما نگران نباشید خراش ها توسط ساب قابل تعمیر هستند.

آیا گرانیت در برابر خراش ها مقاوم است؟ بله، میزهای گرانیتی توسط چاقو خراشیده نمیشوند. سازندگان از تیغه ها و ابزارهای خاصی برای بریدن این سنگ استفاده می کنند که متریال آن با چاقو های آشپزخانه متفاوت می باشد. گرانیت بسیار بادوام است و چاقوی شما را سریعا کند می کند پس بازهم بهتر است از یک تخته ی برش استفاده کنید.

مقاومت در برابر لکه

آیا کورین لکه میگیرد؟ از آنجا که از اکریلیک برای ایجاد سنگ مصنوعی کورین استفاده می شود، این صفحات غیر قابل نفوذ هستند. اگر مواد غذایی اسیدی روی سطح بماند ممکن است باعث لکه شود ولی این لکه ها سطحی است و غیر قابل نفوذ است و به راحتی تمیز می شوند.

آیا گرانیت لکه میگیرد؟  اگر از گرانیت به درستی مراقبت نشود دارای لکه میشوند، تقریبا هر چیزی که روی سطوح ریخته می شود اگر ظرف چند دقیقه پاک نشود، تبدیل به یک لکه می شود. اجازه ندهید روغن برای مدت زیادی روی سطح باقی بماند زیرا لکه های ناشی از آن ها به سختی پاک می شوند.

 نگهداری

چگونه باید از کورین نگهداری کرد؟ کورین توسط شرکت دوپونت اختراع شد تا یک راحل برای به حداقل رساندن نگهداری ها باشد. به غیر از تمیز کردن با آب و صابون در حالت معمول (بدون وجود لکه های خاص که نحوه ی تمیز کردن آنها در بایدها و نبایدها در نگهداری از کورین بیان شد.) احتیاج به مواد دیگری ندارد. استفاده از آمونیاک یا سفید کننده ها (به مقدار کم و به صورت رقیق شده با آب) برای ضد عفونی کردن آنها کافیست. از پاک کننده های ساینده به هیچ عنوان مگر در شرایط خاص استفاده نکنید.

چگونه باید از گرانیت نگهداری کرد؟ گرانیت را روزانه با آب گرم تمیز کنید. یک بار در هفته از محلول  آب و ایزوپروپیل الکل  به نسبت برابر برای ضدعفونی کردن استفاده کنید.  یک بطری اسپری از محلول مورد نظر درست کنید و نگهدارید. آن را روی سطح اسپری کنید و سپس ۳ دقیقه بعد پاک کنید. هرگز از تمیز کننده های دارای ph  برای گرانیت استفاده نکنید. این یعنی هر چیزی که شامل سفید کننده سرکه یا آمونیاک است نباید استفاده شود. با گذشت زمان آنها می توانند با مواد معدنی موجود در سنگ واکنش نشان دهند و باعث می شود که سطوح ظاهری خشن و لکه دار شوند.

کورین یا گرانیت : تصمیم با شماست

برای انتخاب صفحه کابینت گزینه های بیشتری پیش روی شما نیز است. در مقایسه کورین و کوارتز نیز در مورد جزییات تفاوت سنگ مصنوعی کورین و کوارتز اطلاعات بیشتری کسب کنید. در این قسمت فقط مقایسه ای میان کورین و گرانیت انجام شد. در نظر داشته باشید که این شما هستید که تصمیم نهایی را اتخاذ می کنید.

 

برای اجرای پروژه های خود با ما تماس بگیرید:    ۰۹۱۲۳۲۲۲۱۶۲

مجموعه کورین کرومات

عرضه و اجرای صفحات کورین، کوارتز و دکتون

این مطلب را به اشتراک بگذارید

2 نظر در “کورین یا گرانیت ؟ چه صفحه ای برای روی کابینت مناسب است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*
*